Generelle oplysninger

Milla Billa
Aage Beks Vej 12
8920 Randers NV
CVR nr.: 42777714

Telefon: 22246834
E-mail:

Alle aftaler indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder for private forbrugere, der handler på www.millabilla.dk. Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivende eller offentlige virksomheder og institutioner mv.

Vi tager forbehold for trykfejl.

Betaling

Betalingsmuligheder på Milla Billa

Milla Billa modtager betaling med VISA, Mastercard og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

Milla Billa benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Milla Billa’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Levering

Hvem: Milla Billa afsender varer med følgende: daoHOME (hjem til dig) og daoSHOP (til din nærmeste pakkeshop).

Hvor: Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret på den leveringsadresse eller pakkeshop, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.

Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice hos DAO.

Pris: Fragtpriser er 39 kr. til daoSHOP (pakkeshop) og 39 kr. til daoHOME (hjem til dig).

Tid: Leveringstiden for din ordre er 2-4 hverdage. Opskrifter er tilgængelige til download umiddelbart efter køb.

Der leveres varer alle ugens hverdage.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Fortrydelsesret / Returret

Fra den 26. november 2021 kan alle varer byttes frem til 15. januar 2022. Nedenstående betingelser gælder.

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop, med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Undtaget er digitale opskrifter.

Perioden regnes fra den dag;

  • Hvor ordren er leveret.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

OBS: Dette gælder ikke digitale opskrifter. Her er der ingen returret.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Sådan returnerer du

  1. Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail ordrer@millabilla.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
  2. Herefter får du en mail fra mig, hvor du får yderligere instruktioner.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Digitale opskrifter.
  • Ved hæklekits: Fortryder du køb af et hæklekit, frafalder rabatten på de 100% på den digitale opskrift. De fysiske varer kan returneres.
  • Varer, hvor plomberingen/banderolen er brudt.
  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Vær opmærksom på at garn og andre varer, der lugter af mados, røg, mug, er fugtig eller på anden måde har taget skade, normalt ikke kan sælges igen, og varen har derfor normalt ingen handelsværdi. Vi kan derfor ikke tage den retur. Hvis kunden ønsker varen tilbage, skal kunden selv betale for returnering af varen.

Vi beder vores kunder om så vidt muligt at tilbagelevere varen i originalemballagen. Kunden bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når den bliver sendt retur. Kunden bærer risikoen for varerne, indtil vi modtager dem. Kunden skal derfor beholde postkvitteringen samt evt. track- and trace-nummer.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Du skal oplyse, så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Vi har brug for et billede af defekter og mangler, inden du returnerer defekte varer. Hvis vi ønsker at få den defekte vare retur, vil du blive informere om det. Hvis reklamationen drejer sig om garn, skal du vise både banderoler og nøgler frem, så vi får al den information vi behøver.

Er reklamationen berettiget og er der dokumentation på fragtomkostningerne, vil vi tilbagebetale beløbet for kundens rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Gem postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:

Milla Billa
Aage Beks Vej 12
8920 Randers NV

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over en vare eller tjenesteydelse, skal du kontakte os på milla@millabilla.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive den til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: